Monday, May 31, 2010

today is my last day working in Pasaraya Seri Utama

lama tak menulis...sibuk la ngn kerja.Setiap hari bgun awal pg nak pergi kerja.8.30 pagi dah kna msuk jg kaunter(kalau ari dapat kaunter)...klu as a standby msuk lwat skit pon ok!heheheh...i like=)memang penat bekerja.Setiap hari 10.00 mlm bru balik.Penat weh!!!! Betul apa orang slalu cakap,study lagi best dari kerja.So,tak hairan lah kalau ada org yg further study lagi even umur dah 60 lebih.
Walau macam mana pun,ada jugak yang manisnya dalam pengalaman bekerja aku ni...As a cashier aku jumpa ramai karenah customers.Ada yang perangai buruk(tahan ja lah...senyuman terukur di muka aku ni,dalam hati....??hmm...customers always right),yang perangai elok pula menenangkan jiwa dan menyenangkan hati.
Apa nyang penting??
hahahahaha...akuy dapat kawan baru...budak2 cashier..budak2 store...dan budak2 susun barang...Siapa??Mira,Piena,Kak su,Yana,Ila,fiza,jannah,Tihah,kak Noha,Kak Bety,Zety dll....(banyak la nk senarai)Customer yang jadi kawan pun ada.Aku suka kawan ngn dia.Dia dari Yaman.Aku selalu jumpa dia kat masjid dan di Pasaraya.Dia sanggup beratur untuk bayar kat kaunter aku.Siap belikan aku air lagi.Air yogurt tau!!!!saya suka!
dalam pengalaman aku bekerja juga,aku lebih memahami pahit manis hidup orang.Setiap kwn2 aku kat situ ada kisah mereka sendiri.
Pengalaman bekerja yang aku dapat memang amat berguna.Aku lebih bersikap matang dan belajar mengawal diri daripada marah.Mengajar aku betapa susahnya bekerja untuk mencari rezeki.kerja cashier bukan lah senang seperti yang aku sangka.Kerja susun barang di rak2 dalam pasaraya sungguh penat.Sangkaan aku dahulu salah.Dulu aku sangka keja2 ni senang dan ringan.Sangkaan aku salah sama sekali!Kerja susun barang memang penting dan susah.Kesilapan dalam melabel tanda harga pada barang akan menyebabkan kekecohan di kaunter.Penting kan?Mata kita memang nampak ringan,tetapi sebenarnya...yang nampak ringan itulah yang paling penting

No comments: