Tuesday, September 13, 2011

dugaan dan pancaroba.



Assalamualaikum

Alhamdulilah dah 3 hari stay kat UIA ni.Pergh..start je sem bermula lah segala pancaroba dan dugaan yang datang berduyun-duyun.Huhhhh(T___T)

Dugaan hari pertama:
Uish..panjangnya line!! Bila lah nak dapat kunci bilik ni.Lenguhnya kaki menunggu.Rasa macam line ni tak gerak2.Aduhai..nak check in bilik pon seksa.

Seterusnya,aku ditimpa dugaan lagi.huhhh...Aku kena saman??officer saman aku atas alasan dirty compartmen.Amboi...dirty sangat ka??Tak boleh percaya betul la ! Then,officer tu tunjuk gambar bukti kat aku.Terkejutnya aku!!!Lantas lidah aku main peranana..

aku:eh...ni bukan barang saya nih !
officer:adik,kalau ni bukan barang adik,adik tulisan la kat dalam ni.Then,madam siasat.Selalunya madam remove saman tu kalau adik tak buat benda tu

dalam hati aku ni terus ja berbisik"pernah ke madam remove saman?tak pernah dengar pOn.kalau kurgkan bayaran saman selalu la aku dengar.

Hati aku ni remuk sangat bila kena saman.Diam terus mulut ni.Dapat ja kunci,terus atur kaki nak ke bilik smpai tak sedar aku tertinggal matric card kat office.Nasib baik Kak Syud yang baik hati tolong ambikkan(^___^).

Sampai ja bilik terus kemas semua barang.Then,membelek surat saman.Eh...nak remukkan hati lagi ker dengan surat cinta itu?Ditenug-tenung...di belek-belek baru la aku perasan.

"saman ni untuk bilik aku dulu.Bilik sem lepas2 okey!yang mana semasa officer spot cek bilik tu dah jadi orang lain punya.Pihak office silap letak nama dekat surat saman."

Ouh..tak rugi aku tenung surat tu lama2.Keesokkannya aku pon buat la al-kisah dekat mahallah ofiice.Haaa..memang silap diorang.Saman unutuk aku dah di remove.Depa bagi surat tu dekat oorang yang sepatutnya.yeay!!!

dugaan hari kedua:
Haish..mencari kelas pon tak jumpa.Sedih2.Firasat aku cakap kelas hujung tu.Orang lain pun cakap kelas hujung tuhhhh..Tapi knapa confirmation slip ni tulis lain?Aku pon pasrah.Bila dah lama menuggu,barulah aku tau kebenarannya.Confirmation slip itu silap.Grrr..

Sekian.apa2 pon dugaan itu pancoraba itu sangat mengajar kita

No comments: