Thursday, December 16, 2010

jom ber-ais krim

paddle pop
paddle pop
super super yammie !

petang-petang kan, mesti kita dengar lagu tu kan?pas tu kan..kita pon sibuk cari mak kita.sebab?nak mak belikan ais.Heee..tp tu kan zaman kita kecik2 dolu..sekarang dah besar.
Adik kita pulak ambil tempat kita,tak pon..anak saudara , tak pon sepupu kita yang kecik2 tu..

Sedapnya ais krim...macam2 perisa lak tu.tak cukup hari kalau nak merasa semuanya..
Hee..tp , ada jugak yang tak suka makan ais krim kan?
kenapakah?
tanya la dia...
Penawar demam

Bagi sesetengah orang , ais krim ni penawar demam.Haa..tak yah jumpak doktor lah.Bli ja ais krim kat kedai ja terus baik.Terkejut?pelik?Hairan?pelik bin ajaib?
Bila kita makan makan ais krim , suhu badan kita akan turun kerana , ais krim yang kita makan tadi bersuhu sejuk.Jadi , kita pon horray dari demam(^__^).

Agen pemujuk yang baik

"adik , jangan la nangis nanti kakak beli ais krim."

Apa yang terjadi?Si Adik pon terdiam.Hmm..dah tak nangis lagi dah.Sedar atau tidak , ais krim ni dah digunakan sejak berzama lamanya untukk memujuk.Pujuk siapa?
Pujuk adik kita , pujuk awek , pujuk tok wan..(^__^)

Ais krim terdapat dalam pelbagai perasa mengikut umur.Golongan muda mungkin menggemari perisa coklat , strawberi atau vanila untuk golongan dewasa pulak , tiramisu , kopi dan capucino.

penaik mood

Haaa..lepas ni siapa yang selalu tak ada mood , cubalah makan asi krim.insya-Allah ada mood(^__^).Rasa manis yang dipunyai ais krim , akan menyebabkan lidah tak henti2 dan tak jemu untuk menjilat.

jom kita tengok khasiat adik-beradik ais krim

siapakah adik-beradik ais krim?
air sejuk & ais
1.Mengembalikan sifat pelupa
2.menyembuhakan penyakit insomnia(sukar tidur malam)
3.Meningkatkan kecerdasan akal
4.Terapi air sejuk:penguat tulang yang patah.
5.Air sejuk amat ditakuti oleh peaskit yang mengalami gangguan jin atau spiritual(secara psikologi)
6.menguatkan tulang bayi.
7.meningkatkan sistem imun.
8.sebagai daya ransangan-mngembalikan semangat orang yang telah pengsan.


SELAMAT BER-AIS KRIM !

4 comments:

zOeY zAu YaH said...

i love cocholate ice cream..yummmy!!
saya mkn ice cream bila stress..ini tabiat sejak dulu=)

myezatul aQma said...

bagus2.ais krim bertindak sebagai pengembali mood.
coklat lak sebagai penstabil mood.
so , mood kamoo happy2(^__^)

pari-pari cinta said...

jom ber-ais kerimm !!

myezatul aQma said...

yeah..
jom ber-ais krim(^__^)