Friday, May 6, 2011

"JAMBU terbaik , mantOp,sokonglah jambu !"




Hati rasa girang rasa semangat nak UP DATE blog(^__^).Cik Akma berasa sangat puas dan gumbira dengan performance JAMBU minggu ke-6 nih.Aik , minggu ni ja?Ehh..tak lah.Setiap minggu I gumbira tau , but minggu ni terlebih gumbira.Heee..Juri announced persembahan depa terbaik weh !!!

Aku memang peminat tegar kumpulan JAMBU (^__^).Di sebabkan itu , banyak sudah barang aku yang berwarna biru bertukar kepada jambu pinky ! heheheehe (^__^). Depa ni pOn , sangat cumil dengan baju pink color setiap minggu!
Myezatul aQma like this.

Yang sebenarnya kan , aku minat depa nih sejak Raja Lawak 1 lagi weh!Ops sori..bukan depa!Masa Raja lawak 1 dolu2 tuh , Aku hanya minat Pak Yus.Then, diikuti Zizan dan Johan. Tauke nih memang aku tak minat langsung lah! Tapi , disebabkan dia geng dengan Pak Yus dalam Maharaja Lawak nih , so aku terpaksa suka dia.Kihkihkih..
Kepada Tauke:jangan marah or kecik ati.Hee..sesungguhnya kau pon banyak menbantu kumpulan kau tuh.

Haa..cerita pasal Pak Yus pulak aku pernah jumpak dia masa time aku form 6 dulu.korang rasa kat mana?Ops..bukan shopping complex tau! Cik Akma jumpa dia dekat Dewan Istana Budaya Perlis.heee(^__^).Punya la syok masa tuh , tergedik-gedik aku tak sabor nak tengok dia naik pentas.Sempat jugak aku intai dia makan waktu kitaorang rehat2 kat luar dewan.Amboi!
okey , ayat cover datang...

Sebenarnya aku tak tau pon yang dia akan melawak kat situ.Yelah , masa tu aku bukannya pi situ sebab nak jumpa dia.Tapi , aku pi sana sebab nak tengok pertandingan pidato yang dianjurkan oleh Suruhanjaya Pencegah Rasuah.Masa tu kan , Pak Yus ada kontrak dengan Suruhanjaya Pencegah Rasuah Perlis.Ops , dia bukannya kerja tangkap2 or
ang.Hampa nih...dia kerja melawak ja!Pihak suruhan Jaya nih ambik dia sebagai tarikan orang ramai datang dalam setiap aktiviti suruhanjaya.Pintarkan mereka?Jawabla..

weh korang, tau tak pak Yus Juara Raja Lawak 1 pernah lalu depan umah aku! dia tu siap melambai-lambai tangan lagi weh.So , aku pon sambutlah lambaian beliau.Tergedik lagi aku masa tuh.Ops , I'm sorry!


Myezatul aQma like this(lagi sekali)

Weh hampa semua , percayalah ceritera lambain tersebut.Aku sambung lagi ek...
Masa peristiwa lambaian tersebut berlaku kan , dia drive kereta baru dia weh! Ala , kereta biru yang dia menang tuh.Pergh...kereta itu LIMITED EDITION tau! Kereta itu ala-ala klasik.Aku teringin sangat kereta tu weh.Dapat sentuh pon jadilah..Lagi best kalau dapat berposing sakan.Heee..Tapi lagi best kalau dapat naik!!!!


Terbai terganas terbaik terganas terbaik terganas TERBAIK


Adoih...gedikssssss sungguh entry ini ! Cik Akma suka semua lawak yang Pak Yus buat. Seriously suka suka suka suka!!! SAYA SUKA SEMUA LAWAKSSS JAMBU.

"Muka Legend Hati Cute"


Myezatul aQma like this photo

Photo ini jelas menunjukkan besarnya pengaruh kumpulan Jambu kepada penulis.Hal ini kerana , penulis sangat jarang memakai rona pinky.

8 comments:

shida anwar said...

suka jambu gak..terbaik...

myezatul aQma said...

yup! jambu terbaik

ROI said...

x layan maharaja lawak...bes ke?

NAZ said...

saya kekal jozan haha

myezatul aQma said...

roroi : layan la..bez tau(^__^)

myezatul aQma said...

naz : jozan best jugak !tp jambu lagi best!!!!!!!!!!!!!

Unknown said...

idea kreatif macam etnik kreatif..

myezatul aQma said...

a'aim : sememangnya!