Sunday, July 17, 2011

Pernah dapat hadiah tak?Apa maksud setiap hadiah yang kita dapat ek?

Assalamualaikum semua

Korang pernah dapat hadiah tak?Haa..mestila pernah kan.Selalu or jarang dapat jer yang membezakan kita.Cewahhh.Korang selalu bagi hadiah kat orang tak?Korang tau takse tiap hadiah yang kita bagi atau yang kita dapat mempunyai makna.Haaa...jom layan entri nih...

1. Jam tangan
maksud :sentiasa menhargai masa.
Haa..masa sekolah,mak yah selalu nagi hadiah ni kan?Inilah maksudnya(^__^).But,kalau bagi kaum Cina,hadiah jam ni sensitif sangat bagi diorang.So,elakkan bagi hadiah jam kepada meeka.Bagi ku okey lah(^__^)

2.Cincin
maksud: ikatan kasih yang abadi
Haaa.sebab tu kita akan dapat hadiah cincin kahwin nanti.Amboi2...couple pon dapat cincin kan?Moga kasih kita semua abadi

3.Gelang tangan
maksud: tanda mesra
Ayah kita selalu bagi hadiah gelang tangan dekat mak kita & anak permopuan kan?Inilah maksudnya.

4.Rantai leher
maksud:ikatan cinta yang perlu perhatian
Perlu perhatian?Takut awek lari la tue...So,cepat bagi awek anda rantai(^__^)

5.subang
maksud:penghargaan dan penghormatan
Ouh..aku tak mungkin akan dapat hadiah subang.Saper la nak bg aku.aku ni tak tindik tlinga.Takut nak tindik telinga weh!!!!!

6.Kasut:
sentiasa mengambil berat atau prihatin
Dari start sekolah smpai dah abis sekolah ayah selau bagi kan?so,ni lah maksudnya.

7.Payung
maksud: tanda kasih dan sentiasa ingin melindungi
Kalau pak we kita bagi ni kan,konpom dia serius dengan kita.Ceewah!

8.Minyak wangi
maksud: tanda cinta dan sentiasa ingin bersamanya selalu.
Ouh..btul3.Aku pernah bagi minyak wangi kat ehem2 tau!

9.Frame gambar
maksud:sentiasa merindui dan tak ingin berjauhan
wow!!!jangan pandang lekeh hadiah ni tau.Maksud hadiah ni sangat romantika de amour

10.Buku
maksud:bersifat terbuka dan bertolak ansur
Aku pon pernah bagi buku dekat pak we ku.Aku buku bagi buku belajar Arab dengan pantas.hehehhe...aku bagi pon sebab dia jeles aku belajar bahasa Arab kat UIA(^___^).So,kita belajaq la sama2.

11.BUnga
maksud:tanda perkenalan dan sayang
oit...kalau dalam novel or movie,dapat bunga jer memanjang.In real lfe?

12.coklat
maksud:semanis cintamu.
Wow..aku selau dapat hadiah coklat.Kawan2 pon bagi jugak hadiah coklat.Eh3..kita ni bercintakah????

13.lagu,CD,kad ucapan
maksud:cinta yang abadi
yang ni pon kita selalu dapat kan??time birthday...time raya..

14.sejadah dan al-Quran
maksud:si dia menyayangi kita di dunia dan akhirat
Mama pernah bagi.Terima kasih mama(^___^)

Sila like fan page saya kat seblah tu jugak yeeee

No comments: